Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 13 april 2009

höns

jag vill ha höns.. har velat höns för läänge lääänge sedan, medan jag fortfarande bodde hemma hos mamma.. 

tillstånd enligt sthlm kommun kostar 1800kr.. förutom då att man ska skaffa alla tillbehör som krävs, och även hönsen isig.. 

frågan ligger i : ska man ta gamla lantraser? eller "gamla" avlagda ägghöns? (om man får tag på dem)

.. måste dock kolla med Lennart och sylvia.. 
vi ska ju fortfarande försöka komma igång med bina också.. 
jag vet att Sylvia snackat om att vela ha höns tidgare också.. men!.. 
allt det här med att bygga drar mig till att vilja vänta.. 

måste ta tag i att kontakta biodlaren i området för att köpa bin och boende åt dem.. 
borde även föröska bli stungen (Stackars bi!!) för att se om jag får någon reaktion av dem.. 

.. dags att börja läsa biboken igen.. =)

vill så mycket.. så lite tid, plats och pengar.. 

1 kommentar:

Lillemor Elfgren sa...

lantraser! Inget snack om saken! själv är jag helt frälst på allmogefår för tillfället