Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 12 april 2009

lamm hör till hösten

.. fast egentligen är det tydligen till våren slakten av lamm kommer.. iaf i england.. 
sitter och ser River Cottage Spring... Hugh lär en vegetarian att slakta ett lamm och tom äta köttbitar.. 
i avsnittet jag ser på nu (avsnitt 2) så har de precis gått igenom hur man styckar ett lamm.. 
JAG VILL!!!.. kan inte längta mer till hösten och min vecka med mamma och pappa i slakthuset.. förra ggn ville jag inte riktigt vara med, mest för rädsla av att göra nått fel, men tydligen var de lite svårt.. haha.. jag vill ha min framtid där jag kan slakta och använda mitt kött själv!.. men vem har tiden och platsen som det ser ut nu?

ska definitivt lägga undan pengar från skatten till hösten och ta jägarexamen då.. 

vill även satsa på en kurs i styckning.. fast kanske till våren då.. hade egentligen velat gå jägarexamenskursen nu i vår, men med Higge som var så ung så kunde jag bara inte satsa på det helhjärtat. Ville gå valpkursen med honom först. 
brb,


(slängde iväg ett telefonsamtal till mamma i vinterstugan) de har btw haft så mycket snö att Zita (jämthundstiken de har) har kunnat HOPPA UPP PÅ STUGTAKET!!!.. hos oss har vi haft vår/sommarväder i två dagar iaf.. och jag har kunnat börja med odlingarna, rensat ogräs osv.. (jag och pojken har tom fått ett EGET portabelt växthus som e lika stort som deras!!(hans föräldrars alltså)
.. 
hon kände inte riktigt för att ta en kurs i viltstyckning med mig på Östermalma i höst, och tyckte att jag kunde satsa på jägarexamen först och främst.. Alex(-systerson) ska få ta med sig mammas gamla böcker från jägarexamen (trots att de säkert har varit omgjorda ett par ggr) så kanske jag kan lära mig någonting innan höstens kurser börjar.. tänkte köra på vuxenskolan den här ggn också(körde biodlarkursen där).. 

.. åhh kan inte vänta på att pengarna kommer vid midsommar.. 
har många planer
* jägarexamen ( 3000:-)
* spara
* betala av lite till csn - kanske  (3:_
* planera resan upp till jämtland för jakten
* bi kupan!!! 


någon som har några fler tips?

__senare___

hoppade härifrån för att hälsa på Calle och Tess och göra egen majonäs på citron och dijonsenap.. 
mjuuummma!
blandade sedan ut en het aioli med det lilla som inte fick plats i burken.. =)
suuuupergott!!!
nått jag kommer göra igen, så lätt var det!!!-_- varför man inte gjort det tidigare e en bra fråga?

synd bara att jag hade köpt en helt ny bara förra veckan och har lite kvar av den jag hade innan de.. =/.. dags att .. hitta nya recept med majonäs!!
*springer och letar*


natti natt!

Inga kommentarer: