Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 10 april 2009

Kista- Lilla sthlm

imorse vaknade jag utan hundvakt.. 

alltså, jag hade pratat med min kombo och hans tjej och de hade sagt att visst vi kan vara hundvakt, hon hade tidigare sagt att hon gärna ville följa med på utställningen men när jag pratade med henne igåreftermiddag så lät det väldigt tveksamt.. hur som helst, det kan jag acceptera men att de trots att de sa att de skulle höra av sig, inte gjorde de, så blev jag väldigt ledsen och upprörd i morse när jag vaknade och de inte ens var hemma.. 

VAD GÖR JAG NU!?.. 
panikringer kl 7 på morgonen ( 1 timma countdown till avfärd) och frågar min underbara vänninna Sanna( som har Vinnie och Lola) och frågar ifall hon kan ta min nyckel och gå ut med honom vid 10-11 alt. bara kolla till honom så han inte sitter och tjuter... Självklart väcker jag henne (förlåt! ) men hon säger att det ska vi nog kunna göra.. puh!

jag lämnar nyckel och tar bussen till gullmars, tåg till t-central byter till pendel mot märsta och hamnar på Helenelund vid 9 på morgonen.. (50 mins restid)
träffar på en kund som ska dit, men ingen som vet riktigt hur man tar sig till mässan.. =) men vi tar oss fram iaf, och jag kommer in utan problem.. hittar en sitplats och börjar kolla när de går igenom juniorerna.. 
Grattis Jeanette och Andros!!! 1 plats på junior och Hp, fin kritik men inte utmärkt direkt (min åsikt) sen e han väldans fin och väldigt bra naken.. 

unghundarna snurrar runt i ringen, ganska många.. 
och så ska vi in!!
springer i stövlarna, och märker att de var ingen bra ide, byter snabbt under tiden han går igenom de första 6-7 hundarna.. tur att jag tog med mig lågskorna!.. 
(har tyvärr ingen kamera med mig så har inga bilder, inte heller några bilder på hur jag såg ut, eller Reimei.. =/
Reimei sköter sig skitsnyggt hela tiden, hugger mig i fingrarna för att få köttbullen.. käkar lite ost för att lugna magen och lite lite mörk mintchoklad.. 
in i ringen, fick en 1 i kvalitet.. suuuuper!!! jag var nästan rädd ... vi fortsätter vidare, han tackar av både framför och bakom mig.. eeeik!!.. 
vi går in för att kolla bästa öppenklassare, och jag tror inte jag fattar när han kommer fram till mig och säger grattis till tredjeplatsen.... ja var nästan på väg ut ur ringen innan jag uppfattde det, inte för att det syntes utåt för det gick så snabbt i huvvet.. men TREDJE PLATS!  i öppenklassen,  med 13 mottävlanden!!!.. wow..... 
inget CK dock, men det gör inget.. fortfarande sååå stort!..  nog för att det hade varit ännu roligare att komma vidare och slåss om cert... men vad kan man förvänta sig.. 
Köpte Laserlites Silk  och 2 st. Racinell ben åt pojkarna att tugga på hemma och så gick jag hem.. Pratade med Biggan (uppfödaren )  efter jag kommit ut och hon var så glad för mig och Reimei, hon är verkligen en sån som kan få en att få upp ögonen för att det verkligen har gått bra.. 
jag kräver alltid mer av mig själv, trots att jag VET att jag inte kan förvänta mig ett championat på Reimei, han har brister som inte går att göra nått åt... (förutom att stå på bordet och klämmas på).. jag e såå nöjd med hans kritik.. och han var sååå glad över mängden tänder han har och kvliteten på hans hud.. =) suveränt!.. 
han ställer sig ju helt själv och står braaa!.. på bordet "drog" jag ut bakbenen lite och det gick bra.. 

.. kvällen: påskamaten- 1 avokado 2 kokta ägg, en bit turkiskfeta och keso, en hot aioli med rom i .. och en oopsie med allt ovan på.. såå gott och såååå mättande!!!.. 
ställde mig och gjorde glass också.. eller KaisaKavats glass.. =) lika delar fet creme fraiché  och vispgrädde, krydda med valfri smak och ... vispa ner en äggula.. (vilket jag glömde, kom jag på nu) damn it!.. hoppas  de går ändå..  gott var de iaf innan jag ställde in de i frysen.. 
tog vaniljpulver, mosade hallon(frysta) och lite kardemumma och myntalöv i.. lite kokosflingor också.. hahaha.. värsta blandningen.. nästa ggn ska jag hålla mig till det ena eller det andra.. 

oh well.. vi höres!!!

Inga kommentarer: