Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 24 april 2009

thinking of the future

.. jag har en mapp i min bokmärken som heter FRAMTID, där jag länkat allt som kan vara intressant inför framtiden, den framtid jag vill ha, hur jag vill att den ska se ut.. 

en film som jag fick länkat till mig (P2P) är A Farm for the Future, som jag vill rekomendera alla som vill ha ett lite annorlund liv framför sig att se, även om man inte bryr sig så mycket så är det en givande film som är ca 40 minuter lång och ger en bra tanke ang. bland annat odlig. (ska rekomendera pojkvännen att läsa)
att fundera och prata om hur vi vill att vår gård ska vara är rätt viktigt.. 
nu förstår jag verkligen vad han pratar om när han absolut vill  ha skog i detta.. 
.. både som en källa till inkomst om man absolut behöver, och även för att vara mer givande mot moder jord. 
och att använda skog som ett sätt att återföra liv till jorden.. 
Permaculture!!! är vad de pratar om i slutet av filmen.. eller den bättre delen, som ett sätt att ta hand om jorden och ändå få ett "överflöd" av grödor.. 
wiki-sidan ang permaculture är väldigt givande, och välfylld!.. 

åhhhhh, jag vill nu!!!.. det roliga är att de säger att det behövs inte speciellt stort för att ett sådant här system ska kunna göda 10 personer på ca 1 acre... '(om ja minns rätt från dokumentären) och det behövs inte speciellt mycket arbete egentligen per vecka!.. 

Tanke: måste omstrukturera lite i min framtidsmapp. 

Inga kommentarer: