Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 14 april 2009

stick.. eller sticka?

.. 
sedan jag började lägga in bloggar på bevakning blir det fler och fler bloggar jag läser, och fler och fler inlägg i min egen blogg.. 

den här ggn blir det om att det var 50% rea på reapriset, så jag satsade på lite varierade saker.. bland annat två storlekar av STICKOR.. så att jag ÄNTLIGEN kan få tummen ur och sticka de där pulsvärmarna jag snackat om att sticka sedan jag Lillemor och hennes syster och mor var på Syfestivalen i höstas.. köpte ju ett "bright" orange och ett "moss"grönt nystan med sånna här .. bubbler åt alla håll.. 

kan säga att idag svär jag åt dessa söta bubblor, samtidigt som jag tackar dem.. 
+ om jag tappar en maska syns det inte så mycket
+ det e supersnyggt!

- men det är sjuhelvete mycket lättare att tappa en maska!!
- och svårare att få tag på den igen.. 

handlat på Eurostore:
* en nogger mint (det blev bakslag- senare i magen)
*stickor i strl 4 och 5
* tryckknappssats x2 (till framtida tygbindor/trosskydd)
* sprättkniv(min e trasig)
* ballongvisp (med silikon) behöver en till.. 
*kardborreband i vitt
* örngott x2 i grått, och x2 i mönstrat blått
* hobbysax (ska ju sticka!  behöver ju en sax)
*en stor clipfram ram
* lakan x2
*clipframe x2
*garn fiffi i svart, vitt och gråmelerat (dumt dumt dumt! nu vet ja hur jobbigt det var!och lite dyrt)
*lerkruka x3 ( varav ens ka bli humlebo)
*fishermans friend lakrits( bra att ha nästa ggn jag får ont i halsen, och nästa utställning. tydligen känner inte hunden av nervositeten i andedräkten av just fishermans friend)
* vitakraft godis till hundarna
* och mer vitakraft godis till hundarna (som ska ges till grannen som tack för hundvakt i fredags!- lilla sthlm)

= 350 kr (strax under)
dvs nästan 700 kr i orginalpris!!


ska fortsätta sticka nu.. !!

3 kommentarer:

Lillemor Elfgren sa...

men men, det var ju du själv som valde garnet! var glad att du inte ville ha svart, då hade du haft ett riktigt elände...

Hana_Caena sa...

opps, så mitt nästa val med svart, vitt och gråmelerat var inte ett så smart val? hehehe..

Suzan sa...

Du, jag utmanar dig med en SKÅL! kolla min blogg :D