Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 14 juli 2009

ny dator?

frågade mamma mig om jag skaffat, nee, men ett nytt elagrigat eller CPU som det också kallas, är införskaffat och installerat .. wihooo!!
hade jag berättat det?!.. neee? men då har ja gjort det igen.. 
FATTA hur härligt det är att kunna sitta vid sin egen dator och kunna känna att jag kan göra vad jag vill igen.. lägga upp bilder(Måste ta några också.. tihi), sitta och surfa hur länge ja vill, musik och film tillgängligt.. 




Men det var inte det enda som hänt idag.. 
Följde pojken till affären när han skulle handla till jobbet, hittade bra pris på både hel laxsida och köttfärs. Shise, de går ju inte att missa.. 
3,6 kg nötfärs och 1,7 kg lax ( plus 800 gr fläskfärs) för 350 kr. Ok, de låter mycket, men förstå då att jag stått och gjort gulashsoppa på nästan 300 gram, 2 matlådor med färsbiffar, 2 stora (500 ml) lådor med köttbullar, ätit köttbullar+ avokado och chilibeasås från Eriks och en matlåda till imorgon med köttbullar.. puh!
Och det e bara på EN förpackning nötfärs!
Har dessutom en förpackning med fläskfile som jag måste göra nått gott utav också. 
Åh!! Plockade en halv bajspåse full av mooogna körsbär också! det finns många stora träd i närheten här där jag bor, och kunde inte låta bli!
Det roliga är att Reimei som inte e så förtjust i barn inte sprang bort, skällde ut eller morrade (högg ) åt barnen mer än kanske 2 ggn. Mest för att barn är  förvirrande, de är aldrig stilla, de börjar springa snabbt och är bara oberäknerliga. Förstår honom, men jag tycker att han var sååå duktig..Han kunde ta godis, titta på mig och nosa i backen mest hela tiden!


Kvällen har dessutom förgjyllts av ett bad av Higge, tror jag får börja schemalägga hans badningar så att det inte tar så lång tid. Han blir ju gul av pinket som börjar fångas upp av hans långa sidopäls, och sen e det tovigt.. stackarn.. mer nu än tidigare.. Men snart släpper han väl inte valppäls längre.. (håller tummar)

dags att sova.. kanske tom shaktimattan ikväll, den e väldans skön.

cyklingsdags igen imorgon (fick skjuss av pojken idag)

Inga kommentarer: