Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 20 juli 2009

torkade blåbär

Iom, att jag inte får ner speciellt mycket mer i frysen, kom faktiskt tanken på TORKADE BLÅBÄR..  
Funderar på om jag ska pröva. 
Jag fick ju torken i julas av svärföräldrarna (nååågot glad jag var!!)
borde ju fungera även på frukt och bär, förutom svamp. 

Skönt att vara uppe lite i tid idag(igår sov jag läänge), sov hos pojken som skulle till jobbet nu på morgonen, såg en film innan dock "187" med Samuel L. Jackson. Han e en sån bra skådis!!

Pojken ringde nyss och undrade om jag ville följe med ut i eftermiddag och söka mera svamp/blåbär. Vi får se, har lite jag planerat att göra- 

*köpa jordgubbar- göra rabarber och jordgubbsmarmelad/sylt
* filéa laxen och frysa (alt äta i foliepaket i ugn)
*göra bountykakorna (guddomliga!)
* torka blåbär (startat 11,30)
*bada Higge
*städa lite
*spela lite Diablo 2
* alt. träna lite

Inga kommentarer: