Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 7 februari 2010

Hunger

Nej, jag har verkligen inte mycket sug på MAT just nu..
Skyller på den enorma mängd frukt jag åt igårkväll- med lite glass(en hel eko-krav-svensk 500ml burk).. blev kolasås till också..

Men Den här icke-hungern har jag faktiskt haft ett par dagar..
Skyller på att det blir likadant när jag ätit kyckling ca 1½ vecka, nästan varje dag.
Men vad ska jag äta istället?
Jag e inte ens intresserad av den där fruktkvargen från lidl..
(Körsbär var INTE lika god som vanilj)
Vill inte gärna ha ägg, skulle dock kunna tänka mig plättar..
Men för mycket kolhydrater...

Nej det blev en timmes promenad med pojkarna imorse,
och sen ställde jag mig direkt och badade Higge.
Det var behövligt men inget krav idag.
Men skönt att ha det gjort!
Bättre för pälsen om den blir ren regelbundet, och tovorna försvinner..
Men den här ggn var det inte speciellt mycket och det tog
bara 1½ timme att göra allt. Nu e han fin och vit och luktar gott och inte pink!
Åh! På tal om pink.
Herr Piss-Nisse lät bli att försöka pinka igår på jobbet!
Jag jobbade extra och min Kollega Helena kom in med sina två korthåriga collies
och jobbade. Ena sitter då i "Higges" bur och den andra sitter utanför.
Medan mina busar får vara i andra rummet för att inte störa och vara jobbiga mot den stackars tiken, Higge med pinkskyddet för att förhindra olyckor.
Det blev INGEN OLYCKA i pinkskyddet igår!!! (det blev det förra ggn)
Såå glad!! Tro mig han fick beröm!
Puh.. Det kanske kommer lösa sig snart..

Funderade på en tur till Gymmet idag.
Som kompensation för att klättringen inte blir av idag
(syster är och hälsar på mor i norrland).

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Promenader är mysiga för i dag var det ju så fint väder...