Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 4 september 2010

Recept- ÄNGLAMJÖLK


äNGLAMJÖLK

3- 4 ÄGG varav du använder 3 gulor och 2 hela (tex)
50 gram kokosfett (jag tar faktiskt silverpaketet)
räknar till 5 när jag fyller på kastrullen med vatten..
(räknas egentligen till mellan 2,5 dl och 4dl vatten)

.. koka upp fettet med vattnet i en kastrull.
-under tiden så fixar du med äggen i en bunke
eller liknande så du kan mixa det hela.
krydda på med tex kardemumma, vanilj, kakao, kanel, saffran..
JAG har stevia hemma så några få korn av det ner i bunken också.

När vatten/fettet kokar så strilar jag ner det bland äggen under tiden som jag mixar..
Lite tricky men det går..

Drick och njut av mättnaden..

2 kommentarer:

MassageLotta sa...

Sorry men detta verkar skumt....är det verkligen gott???

Sanna sa...

Jorå, jag får intyga, jag gör en variant av den och har den naturell i kaffet. Det smakar faktiskt ingen större skillnad en lite fetare eftersmak kanske men helt ok. Det blir som ett litet mellanmål och så slipper jag ju kolhydraterna som är i mjölken. Prova vetja :)