Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 24 september 2010

som kronan på verket

(Notera de lite gröna i luggen på Lurvtass)
Efter en lugn, mysig och god frukost och morgon med pojken så traskade jag och killarna mot Gullmars, en ny väg denna ggn, med lite mer grönområde.
Det blir nog fler promenader denna väg tror jag..

På tal om gårdagens klippa naglar så tror jag det var NÅGON här hemma som behövde få sina klippta idag, och så blev det.
Stackars Nakenråttan som blev avkload..




Förra veckan var jag ju och "jagade"..
Första älgen ja såg var nedstyckad i småbitar.. dvs jag fick vara med och lära mig lite bitar på bakdelen..
Hur fransyskan såg ut när den skulle putsas, innanlår, ytterlår, vad som ev blir grytbitar och resten som blir köttfärs.. intressant och givande, även om jag skulle behöva myyycket mer träning för att se och ev stycka själv..
kanske här? vilthantering på Öster Malma


Åh, vad jag vill gå denna kurs!
har faktiskt velat de ett bra tag nu.
Men vad gör man, planerar inför nästa höst.. suck..
Hade ju för mig att jag skulle försöka nått år att vara gratis hjälp på nån ekogård också. Det hände ju mycket med den veckan. *suck*

Hur som helst, andra älgen jag såg var en ung pinntjur, kanske en fjoling(?) som var precis nyskjuten... Denna ggn var jag inte med när de flådde och gjorde tömning på maginnehållet, det var jag ju förra året. (Försökte hitta bilderna men ligger nog på stationära datorn som inte riktigt vill vara med.. suck! )

Och satt på pass med mamma och förväntade mig att få se iaf glimten av en levande älg.
Men icke sa nicke.. Ingen levande älg för mig inte..
Men härliga härliga bilder..
Tisdagmorgon kl 6 satt jag och mamma på Hainopasset och tittade efter älg, blev mer fågel som dök upp men vad gör väl de
(gamla Hainopasset blev bilden på, står snett bakom det nya)


Första passet på Prysstjärn: Ser regnet komma mellan "kullarna"



Frukost hela veckan, kokt ägg. Denna ggn med ost och salmirullar, men oftast med majo och kräftstjärtar =).


Skogen bjuder på så mycket, denna ggn svamp i form av rödgula trumpetsvampar. Det är mitt och pappas jobba att plocka, mitt och mammas att rensa =)
Fick med mig både torkat och kokt hem.



Tjärnen nedanför en av stugorna.
Det är så otroligt vackert.



Älven som rinner nedanför stugan, man hör den hela tiden.
En sådan tröst att veta.



Och ännu en krona..
Vår jaktstuga!
(bild från förra året)

Inga kommentarer: