Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 2 september 2010

uforapport- dag tre/fyra

Att äta UFO skapar lite problem.
Tex, vad äter man när man inte är hemma?
Ja enklast e ju helt enkelt att inte äta ute, eller borta eller överhuvudtaget..

Morgonens suveränna kommentar från S;

(S)-Vad ska du äta till frukost då? TY och grädde med keso som mig?
(e man bra eller bra när man får killen att fundera på mer mättande mat?)
(C)- Nej, tror att TY och de innehåller för många kolhydrater...
(S)- Ja va ska du leva av då?
(S)- Nee, jag lever av solsken och vatten, det e lite för mycket kolhydrater i solsken men det får gå ändå!

Kunde inte låta bli att skratta åt detta..

Min frukost blev istället för solsken och vatten 2 kokta ägg och bregott
(ja det e sååå gott!) och en halv matsked keso till det.
En liknande stor klick majo blev det också.
Hoppas att det håller mig mätt till lunchen bara..

Gårdagens mat blev:
fläskkarrekotlett och smör till frukost
fläskkarrekotlett och smör till lunch+ en halv msk eriks äppelcurry och 1 gaffel ur burken med vitkålssallad.
fläskkotlett till middag med 2 kokta ägg, 1-2 dl räkor och majo

Tittade sedan på medans S åt min sega brownie med vispad grädde..
Mitt fika blev blåbärs och hallonte med grädde..

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Ägg och bregott, har lärt mig nu och grädde i kaffet....man lär så länge jag lever...
Kram