Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 10 september 2010

RECEPT- smörbollar

Efter Moas fråga ang vad smörbollar är så känner jag att jag ska ta mig i kragen och skriva in det som RECEPT.
Hade tänkt göra det, men glömde helt enkelt bort =)

SMÖRBOLLAR (orginalrecept)


5 gram smör (osaltat blir godast)
50 gram kokosflingor (minst)
½ msk kakaopulver
(orginalrecept säger 1 msk kaffe- men det gillar ja inte smaken av så jag tar antingen vatten eller grädde)
ev lite sötningsmedel (helst stevia om de finns) ½ tsk annars
man kan även använda lite nötmjöl eller kryddning om man känner för de.

Klicka ut/ platta ut, eller rulla och ställ i frysen..
ta en liten bit om du känner dig lite sugen.

Min version:
50 gram osaltat smör
massor med kokos, du märker själv när satsen är mättad.
dutta dit kakao, du väljer själv styrkan.
kan köra utan stevia om du har osaltat, men annars yttepytte.
en liten klick grädde e gott också, lättare att fördela runt allt.

ät med sked och njut!

Inga kommentarer: