Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 3 februari 2011

en sjukdag...



Så mycket jag vill berätta..

Vikten går upp i samband med mens och förkylning. Typiskt när den börjar på min vägdag. *suck*
Skyller på de där Läkeroltabletterna som intas både som tröstegodis och halshjälpmedel.
Bisolvon för att motverka hostningarna med segt slem som sitter i bröstet.
Och så Zyx- halstabletten du får ta 3 ggn om dagen. hjälper massor, men inte sugbehovet.
Och för första ggn sedan jag någonsin kan komma ihåg har jag tagit en sjukdag..
Alltså anmält mig sjuk på jobbet.
Igår höll jag på att falla ihop av utmattning när jag kom hem-lade mig direkt i sängen och vilade i ett mörkt rum.
Illamående och skakis, kallsvettades av hostanfall och så hes att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Ursch nej, idag var jag hemma.
Ska orka jobba imorgon, det har jag bestämt!




Spenderade nån halvtimme med att försöka få Pojkarna att ta lite fastare i apportbocken.
Men fick inte riktigt igång Higge som jag ville. Lite lek med en socke, en repknut så gick det MYCKET bättre!!

Reimei är dock inte så förtjust i mycket för tillfället. Vet inte vad det e .. kanske klicket då jag märker att han ibland när han SER klickern backar från handen om det är samma hand jag har godiset i...

Åsa Nilsonne e så otroligt rolig att titta in hos, både serieversionerna och när hon visar filmer över framgångarna med Zelda och Nemi.
Detta inlägg gäller just det jag nämnde lite ovanför, att greppa och hålla!

Inga kommentarer: