Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 15 februari 2011

träna knäböj

Knäböj tränar framsidan och baksida lår och rumpa!
Vem vill väl inte få en snyggare baksida?
Jag vill! Kanske mycket för att det är S favorit.

Hur gör man då?
Stå med fötterna axelbrett, knän riktade åt samma håll som fötterna och med lätt böjda ben.
Tänk dig att du ska sätta dig i en stol och böj knäna till en 90 graders vinkel och res dig sakta upp.
Kom ihåg att ha hälarna i golvet under hela övningen.

Att öka kan göras genom att använda vikter tex skivstång eller hantlar. Eller bara ett par fyllda vattenflaskor.
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

Suzan sa...

en viktig sak att tänka på är att inte tappa bröstkorgen utan ha en stolt hållning och indragen mage under övningen också =)