Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 4 mars 2011

inga Metrotips idag...

Då man hoppar på tåget som går åt fel håll när man missade det första tåget så missar man även chansen ätt läsa metro på tåget- i sitt tidningsformat så klart.
Då får man passa på att läsa den medhavda boken istället!
Kan rekommendera den till alla som är nyfiken på lchf och Skaldemans ratio.

Till viss del måste jag sluta se på mat som nått jag jämt ska njuta av, det är inte en ersättning för allt annat i livet som ska ge mig glädje.
Mat är för att få i mig näring, orka göra andra roliga saker i livet.
Nog för att jag tycker att kött och sås är grymt gott och att ris, pasta och potatis mest är jobbigt att tillaga...

Gårdagens mat:
* varm macka av ägg skinka och öst + te och kokosfett
* hamburgare 150 gram med ett kokt ägg och smör.
* älgköttgryta med aubergingratäng.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: