Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 22 augusti 2009

Biggest Looser 2.0 (vecka 2)

Jag  tävlar i Biggest Loser 2.0 under hösten (reglerna finns här). Den gångna veckan har jag gått ner - 0.1 kg.Jag vet inte riktigt hur jag ska beräkna motståndarlagets viktnedgång då jag står ensam i mina bravader. Fortfarande ingen som vill hänga med?Men hos Träningsglädje gick deras Motståndarlag ner -1.92kg. Tyvärr så förlorade även dom veckofinalen! De får därför inga poäng utan ska istället springa en straffrunda: 10 min uppvärmning, 10 min utanför bekvämlighetszon, 10 min max och 10 min nedvarvning!
Samma straffrunda ska gälla även mig, men med en förändring, min max blir bara 5 minuter. Vecka 1 : - 1,9 kg vecka 2 : - 0,1  

Min viktvecka
har varit si så där. 

Började med att dricka likör  i ilska över att det tagit *honom* 2 veckor att be om ursäkt för hur han "kastat ut" mig.  Det fortsätter i att käka cashew-nötter som en freaking galning på kräftfiskelördagen.  Överäter rent allmänt och kommer inte iform. 
Yogan var väl det som räddade dagen, rensade ut rätt ordentligt! 

Rapport Utmaning: 5 morgonträningar 
fre-cykling
lördag- joggningen + cykling
söndag- nada
måndag- joggning + cykling
tisdag- promenad + hundpromenad + cykling
onsdag- cykling
torsdag- 45 min yoga + cykling
= 5 dagar ( om jag räknar ihop två morgoncyklingpass)

Utmaningen i veckan som varit har faktiskt gått bra!
Jag trodde inte att jag skulle orka med men det har det gjort!


Kommande veckas utmaning; 
Göra ett träningsschema och hålla mig till det!

Fredag: morgonpromenad med hundarna 1h( annars kallad vila) + massa spring fram och tillbaka längs en å-kant i jakt på röda vattendjur som man sen kan äta. 

Lördag; morgonyoga + hundpromenad på em i rask takt

Söndag: morgonyoga + 45 mins rask hundpromenad + cykla till lgh visning och tillbaka( så länge vädret tillåter- visning ju faktiskt nått speciellt.)+ straffrundan (beskrevs ovan)

Måndag: Hundpromenad i rask takt + tillbaka på cykeln morgon och kväll. 

Tisdag: Morgonyoga + cykling till och från jobbet. 

Onsdag: 4 km joggning morgon + cykling till och från jobbet

Torsdag ;Morgonyoga + (packa) +  minst 2 4 km promenader med vovvarna. 

psst- sa ju att jag saknat yogan!

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

lycka till kommande vecka, och med kommande utmaning! ditt motståndarlag kan kanske gå ner lika mycket som du själv vill gå ner - fördelat på de antal veckor du kör BL?

"oroshjärta" sa...

jag undrar hur går det med bostad?