Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 31 augusti 2009

Tjejmilen 09 och flytt

Efter en omtumlande dag då jag var ut med vovvarna, försökte komma ihåg att äta nått dubbelkolla restider och platser så Tog jag mig till slut till Stadion och vidare till Gärdet
för att springa årets Tjejmil!
För att inte ha haft någon klocka, eller pulsklocka för den delen
(batterierna e slut och jag ska nog köpa en bättre variant än gratisversionen från Iform)
så slutade jag på tiden: 1:12:33 
klockan stod på 1,34,55 när jag klev över mållinjen. Startade i grupp 3- 20 över 12. O
ch det var nog ganska skönt, kunde starta en rätt ok takt på joggningen.
Fast det var tänkt att den var för dem som tänkte sluta på 62-65 minuter
om jag inte minns fel. 
Nettoresultat på 5 km 37:18

Skönt att träffa på M- min barndomskompis som jag kännt sedan länge.
Hon flyttade hit till sthlm 1 år innan mig men tyvärr ses vi inte så mycket iom våra olika jobb och boplatser.
Trist, ja saknar henne. Hon är också en sådan som inspirerar mig till mycket med sin ambition och beslutsamhet. 
Jag minns inte hur mycket hon gick ned med viktväktarna(+massa träning)
under tiden vi pluggade på universitetet I Umeå, men hon har faktiskt hållit kilona borta efter det. Hon ville att jag skulle ta i tu med mig själv då, men jag var bara inte redo.
Kunde inte se gläjen med att bara gå en runda (det var innan jag köpte Reimei),
min runda skulle sluta i någonting GOTT!!. Så var det bara. 
Men hur som helst. 
Hennes bror var med som stöd och väskvaktare och jag lämnade min väska med honom och mötte efter loppet upp dem och hade sällskap hem till henne efteråt(älvsjö) .
Han hade självklart tagit lite bilder, som kommer senare=) och skjuss fick jag sedan av honom. Vi bor i samma område!

Hinner precis hem och går på toa så ringer pojvännen och har hyrt släp och kommer för att hämta, säng, bord och frys.. ojoj, här går det undan. Och snabbt gick det. 
Hade fortfarande en hel del kvar att göra igårkväll, men vi fick iaf in sängen och bordet på plats. 
Synd att sängkläderna var kvar. 
Nej i morse var det dags att röra sig för att komma igång med städningen.

Och nu ska jag fortsätta. 
Det  e jobbigt att sitta på golvet för att skriva.. =)

4 kommentarer:

Terese sa...

Va duktig du är, en mil på lite drygt en timme!
Grattis!!!!

Helena sa...

Härligt jobbat, vad duktig du är!

MassageLotta sa...

Grattis till ett bra lopp...hade jag sprungit hade vi kunnat hejja på varandra...
Kram

Om Brudparet sa...

Åhh så roligt att hitta din blogg! :)
Duktigt jobbat med Tjejmilen och grattis till tiden! Nästa år kanske vi kan springa tillsammans och peppa varandra! :)

Kram