Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 17 augusti 2009

lägg ägg!!

I mitt kylskåp!!
Nja, jag hann inte handla igår, kom på det lite för sent.
Men hade samtidigt glömt att fixa dagens lunch så jag planerade in att cykla in till centrum
på lunchen och köpa både lunch och ägg. 
Lunchen fick jag med mig, men ägg glömde jag, IGEN!
Frukost (utan ägg) blev bacon och ost med smör på. Mjumma för jag fick äppelcurrysås till!
Lunch- färdiggrillad kyckling och äppelcurrysås till och några skivor ost med smör på. 

Middag- ej intagen ännu.

Efter jobbdagen var slut så cyklade jag snabbt iväg för en lägenhetsvisning. Nära till jobbet, rätt trevligt område, Nära till grönområden. Tillräckligt stort för mig, med balkong, dock köksfönstret mot en lekplats på en innergård... 
Tillbaka till jobbet, hämta hundar och cykla hem i all hast.
Måste ju hinna till affären och handla ägg!
(Nu finns 40 ägg hemma) 
Gjorde nått jag aldrig skulle gjort om jag inte visste att jag bara skulle flasha in och flasha ut med mina ägg- lämnade hundarna utanför affären.
(Visserligen i vagnen, men ändå! )

Ah!
Kan stoltsera med att jag orkade ut i morse också.
Och satte ännu ett rekord- samma 4km runda = 20 minuter!!!!

2 kommentarer: