Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 24 augusti 2009

Hipp hipp hurra!!

För jag tog mig runt den 6,5 km rundan jag planerat för i morse- MIN STRAFFRUNDA!!
Otroligt!! 
Ok, jag joggade inte hela, jag gick en hel del tyvärr, och det tog 48 minuter. 
Men denna runda ska jag köra fler ggn!
Jag var så redo att ge upp vid både 1 och två tillfällen, men nej!

Jag härdade ut, tänkte att jag går hellre än att ge upp. (Tack Träningsglädje!  och Suzan!)
Och det känns sååå bra efteråt.För jag gick inte hela vägen, jag joggade en hel del av den. 

Pojkarna fick sin promenad efteråt. Visserligen inte en lång en , men det finns kväll också. =)
Så, tränat från 20 över 7 till halv 9. Inte illa pinkat. Och en 7,4 km cykeltur innan jag e klar. 
Psst- 7200 steg. tihi. 

Skönt nog kan jag säga att jag har energi kvar. Jag är inte helt slutpumpad. Men det är ändå konstigt. Jag återhämtar mig jättesnabbt, men jag känner mig helt slut i andningen när jag är där ute. Benen orkar, jag orkar, men vet inte om det verkligen är andningen eller hjärtslagen som oroar mig. Eller om jag bara kommer i fel takt.

Igårkväll gjorde jag iordning min müsli i turkis yoghurt och idag tinade jag upp hallon,blåbär och björnbär från frysen och åt med ty och müslin. Sååå gott!!
Men behöver nog lite proteiner också. 
Ska nog sätta ägg på kokning och lägga mig och läsa en stund.

Btw, Mina batterier på kameran sitter på laddning, därför inga bilder. 
Därför inga bilder på våran kräftmiddag iförrgår eller kräftfisket i fredags heller.
Hann ta två bilder på änderna som simmade upp och ner längs ån och som klev upp och
åt hallon från buskarna bakom oss. Det var sååå sött att se! =)