Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 3 augusti 2009

Utmaning från baravaramadlar

Som handlar om att skriva.. Hon är på skrivarkurs!
Kom igen, lämna ett litet svar om vilken du använder och skriv lite granna.. =)

Testa själv på någon av de skrivövningar som hon hittills fått:
- Börja meningen med "En gång var jag en fisk", du har 8 minuter på dig.
- På 10 minuter skriv en text som involverar alla fem sinnen. Gärna allegorier.

"En gång var jag en fisk, jag öppnade ögonen och simmade i mitt rum. Det var mörkt, murket och dunkelt i hörnen. En ton av blått, en subton av grönt stänkte över rummet.
Under skrivbordet var ett spindelnät och en gigantisk spindel hade tagit över där mina fötter tidigare huserat. Undervattensströmmar drog mig fram och tillbaka som tydliga vågor på havet och jag svängde en fena för att se mig omkring.
I nästa ögonblick vaknade jag i min egna säng och solens strålar letade sig in genom neddragna persienner. Solen lyser dygnet runt, men äkta värme finns bara på dagen. "

(Målningen e gjord av mig, copyright)

4 kommentarer:

Peter sa...

Snygg bild men målning är det då akvarell eller är det PS-alster. I vilket fall vill jag säga att den var mycket snygg.
Skriva jag! Aldrig ;)

Hana_Caena sa...

Det är faktiskt ett ps-kvalster.. ja menar alster. =)
fast ja målar ibland irl också..
tackar tackar-=)

inte ens kommentarer?? =)

Madlar sa...

Hallå! Kul att du gillade skrivövningarna, nu finns några till på min blogg. Det är stimulerande för fantasin o skrivandet att göra dessa kortövningar. Blir ofta väldigt förvånad av vad som kommer ut! Bäst är att bara släppa taget o skriva det som faller en in!

Hana_Caena sa...

madlar- kollar in direkt!!