Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 29 augusti 2009

Ska det någonsin vara klart?

Då menar jag faktiskt inte flytten, även om den tar upp mycket av min huvudvärk just nu. 
Utan fällningen på min lillkille Higge. 
Han e underbar och jag tittar på honom när vi är ute och går, och jag förundras över att hans päls är så uuuunderbar som den är.. 
Flyger och mysig och rak och vacker. ÄVEN när han veeerkligen behöver ett bad och en ordentlig genomgång med tovutredningen. 
Tyvärr älsklingen, idag blev det bara tovutredning, även om en dusch hade varit behövligt. 
Annat occuperar tankar och huvudvärk. 
-Flytten
- Halsen
-Tjejmilen
- Framtiden


Nej, dags att sova. Till slut. 
Var uppe kl 7 och började packa torrvaror i köket- straffet för de som väckte mig med kräkningar i toan i natt. Kl 9 flyttade Takara (min majsorm) till jobbet. 
Hoppas de här ska gå bra.. nästan klar, nästan klar.. 
Kallt och ekar i "mitt" rum.. 
Ska ta mina pojkar och mysa i sängen.
Kram till er alla... 

3 kommentarer:

Peter sa...

Hej Tjejen Det känns som om du är i ett av livets avgörande skeden. En punkt du kommer tänka tillbaka till och säga det var där det började eller slutade.

Allt ordnar sig bara man tar en dag i taget.
Lycka till med flyttningen.

MassageLotta sa...

Lycka till med flytten, jag är inte avis precis, har avverkat många flyttar genom åren, men hållt mig på plats dom senaste 10 nu.....så mys till det nu i den nya lgh...
Kram

Hana_Caena sa...

Ja Peter, det ska helt klart bli intressant att se hur tiden i den nya lägenheten blir. att dela den med pojkvännen som har mycket mer bestämda åsikter än min förre "landlord"..

Tack.. =)

Bondbruden-
Jag har inte alls gillat att flytta. Fixar knappt att gå igenom sakerna innan, stoppar bara i lådor utan att titta på dem.
Gillar inte heller Bytet av rutiner som det blir.. eller brytningen rättare sagt.

Kram och tack..