Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 13 december 2009

att anmäla något hemskt

Fuskdagen GIGANTUS igår:
*Ingen frukost
*4 nävar blandade saltade nötter
* gräddmjölken
* glögg
* skumtomtar (ååh, vad jag längtat)
* dadlar
* uppfödarens kakor- dajm, dumle, och smörkrämade havrekakor, pekanjulmuffins
* Marabous Vinter(gav bort lite mindre än halva)
* Marabous Dajm (gav bort halva)
* några bumsbollar
* lösviktsgodis- hälften gavs bort eller slängdes alt. finns kvar i skålen.
* halv wrap med köttfärs och blomkål..

Visst det var gott, men samtidigt äckligt.
Visst det finns kvar av min 17kr lösviktspåse, men jag vill inte ha!
Tyvärr ligger fortfarande "beroendet" kvar i mig.
"De finns kvar, alltså borde jag äta upp det."
Igår slängde jag faktiskt en sort, som jag inte alls ville ha!
Åt en, försökte ge bort, men pojken ville inte heller ha.

Jag e inte sugen- mår illa, fiser och ont i magen.
Hade tänkt göra lussemuffinsen jag gjorde förra året, för att fira morgondagens 2års dag med pojken. Men det känns inte rätt.
Bestämde mig snabbt för att göra dem måndagen innan jul och ge till folk på jobbet på den 23je. och frysa in några till julafton.
Blev inga pannkakor...

Vill ha RIKTIG mat, äggröra med mycket smör och gärna stekfläsk.
Men pojken har inte sovit ordentligt så jag får nog lov att vänta lite till.

3 kommentarer:

MassageLotta sa...

Ja hoppsan vad den kom ner mycket i din mage, då!!!
Men bra att du talar om tycker jag, det är starkt jobbat!!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

ha inte så mycket fokus på maten...LEV! KRAM!

Lillemor Elfgren sa...

Vad bra det var ju den fuskdag du hade planerat för! Sen gäller det bara att komma ihåg hur illamående man blev de ickefuskdagar som man blir sugen.

Inte så trevligt när man kommer fram till hur sockerberoende man verkligen är, men då vet man det i alla fall...