Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 6 december 2009

p*ss eller ne*?

Possitivt eller negativt?

Dagen börjar bra
- Jag vaknar av mig själv, hinner ta tid på mig att vakna.
- jag smyger runt i lägenheten utan att väcka pojkvännen
- tar en promenad med kinapuffen

Bestämmer mig för att äta frukost på jobbet då det annars stör
den söta pojkvännen som sover.
So far so good.

Packar, plockar vovvar och rör mig mot bussen.
Ca 100 meter innan hållplatsen, ser jag hur en röd buss åker förbi
,saktar in och svänger... (precis så som MIN söndagsbuss ska göra)
Jo då, det är MIN buss.
De har bytt tiderna! När vet jag inte men förra ggn jag jobbade söndag så gick bussen 9.29 inte 9.27 från hållplatsen.. crap crap crap.
När går nästa buss?
om 30 min.
Ni kan ju tänka er hur glad jag blev.
Brukar annars ha en 15 min break där jag hinner slänga i mig frukost på jobbet.
Nu blev det INTE så..

Tog istället en längre morgonpromenad så att pojkarna fick göra sitt,
då söndagar ger mig mycket lite tid att ta ut dem under jobbdagen.
Dagen gick snabbt, vi fixade lite bra grejjer osv.
Jag tar mig till bussen- tar ca 10 minuter en bra dag.
Jasså, nej det är fortfarande 15 min innan bussen ska komma hit,
nej men då tar vi och går iaf en hållplats till..
En hållplats blev tre och sen fick vi( jag och mina kinakillar)
vänta några minuter till, men vid det laget var vi både kalla,
blöta och rätt så trötta.
Det är ingen hit av en totalt pälslös, en fullpälsad och en
utan fingervantar att gå i regnrusket..

Ja ja, väl hemma blev det att snabbduscha av regnet från Higge
och starta med maten.
En variation på gårdagens soppa, fast med file, champinjoner och i en stekpanna..
Blev nästan godare.. =)

Helt klart godkänt - när pojken stjäl mina kycklingbitar ur skålen!!


1 kommentar:

Elin sa...

Hallå!

Välkommen till bloggen, du har två kineser eller? :) Ska du ställa båda på lördag? :)

Jag har en mellan på 38cm och en till liten sak som troligen blir liten dvärg annars toy. :)

Må gott!