Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 28 december 2009

städa och slänga?

Är det dags att redan städa undan och slänga allt som kommit julen till?


Jo, hos mig är det nog dags,
för idag är sista fuskardagen på enormt länge.
Jag står och går i tanken att antingen äta palt eller pannkaka,
båda något tidsförödande att göra iordning..
Den ena ska tinas, den andra ska blandas ihop och stekas...
Men båda e gott och när MAN FYLLER ÅR ska man väl få unna sig?
Jo, för det har jag ju inte gjort sedan förra onsdagen?
Massor ett par dar och lite andra dagar.

Fusk;
Choklad
Mozartkulor
2 nävar ostkrokar
6 eller 8 sirapslimpskivor
lite potatisgratäng, som lämnades
lakrits
smågodis
Julmust
lussemuffins(finnsfortfarandkvar)
Sjöfruktsgodis
risgrynsgröt
färsk ananas
Och dagens PALT


Men ont i magen har jag, illamående är jag och vikten hade ökat så där lagom roligt.
Så nu gäller ägg och bacon resten av veckan och en bra tid frammåt och hålla sig till kött och smör med lite grädde och vitkål.. Inte för att DET inte är suuuupergott,
(VILKET DET ÄR) men det kan bli lite tråkigt i längden.
Tur att det finns så många goda saker att äta utan för den delen blanda in potatis, ris eller pasta i det hela.


(Tur att man kan äta rådjur också.. OK, inte de här rådjuren som hälsar på hos systerns granne, men en rökt bit från norrland)

Julmaten bestod av det gamla vanliga- förrätt av julmat och varmrätt (kl 21.00) av älgfile och potatisgratäng med både murkelsås och trattkantarellsås..


(Mor och syster lagar maten)


Varför jag inte har uppdaterar är för att onsdagen den 23 december
dök min mor och far med hund upp hos min syster här i sthlm.
Och därmed dök även jag upp där. Med mina små.
Reimei har legat i antingen mammas eller pappas knä sedan dess...
Hoppade hinderbana,sprang mellan ben och tjöööt när han såg sin momma.

(Han älskar henne)

Julklappar ; mixer, choklad, champange, biobiljetter, hårspännen, presentkort på Gina Tricot, 10kort på klättringen, benvärmare, sjalarx2, äggformar i form av kukar och läppar och tärningar för lek=), lotter utan vinster, och några som jag ej fått ännu.

Fullt tillräckligt för en jul då vi bestämt att vi inte skulle ge nått speciellt..

Biobiljetten utnyttjades nästan direkt genom att jag tog mina systersöner (17 och 19 år!) och såg AVATAR 3D!! Som var suuuuperbra i 3D, otroligt!!
Chokladen åts av, bjödsrunt och sen var det bra med det.
En av klättringstillfällena utnyttjades igår.
Det känns i fingertopparna nu när jag skriver..
Det har varit nått jag jag längtat efter sedan förra ggn,
som nu är nästan 2 veckor sedan.


(Syster tittar upp mot en av väggarna)


En tråkig sak är visserligen att tiden med mamma och pappa blir alltid så kort numera, de åkte hem tidigt på söndagmorgon.
Och då hade jag jobbat på julafton och annandagen.
Helgen spenderades framför tv i det stora hela.
Film efter film spelades upp på tvskärmen och vi satt, varierande människor och såg.
Systersöner, mamma och pappa, jag, hundarna =) och syster med hennes sambo.

(Lemon och Higge önskar en god fortsättning och ett gott nytt år!)

3 kommentarer:

bryna sa...

cute dogs!

Suzan sa...

Haha lemon var söt!! O grattis!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Awh härlig hund bild! God fortsättning fina du!

L.O.V.E