Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 7 december 2009

vad vill han egentligen?

Klockan är kvart i nio en måndagmorgon.

Jag har inte ställt klockan idag, för jag är LEEEEDIG..=)
Trodde jag...
För kvart i nio kommer min pojkvän, och kollar om jag sover
- är du vaken? Jobbar du idag?
- Nej, jag e ledig..

Och så börjar det igen.
Han har inte sovit inatt, prövat en annan typ av insomningstablett...
och min dag blev just förstörd..
För aningen kan han sova i mitt rum.
Dvs - jag blir urkörd ur mitt rum, på obestämd tid. Inte bara jag, utan även hundarna. och jag får inte göra saker som låter där ute.
Eller- han sover i vardagsrummet.
Dvs- jag får inte laga mat, duscha, gå för mycket i dörrarna eller använda hårfönen, som jag måste använda om jag badat Higge.

Mina planer för dagen var:
* Tvätta
* Bada Higge
* ev. träna
* laga mat- långkok tex

VAD GÖR JAG NU?
Han tyckte att jag kunde sitta vid datorn. vilket jag gör oftast ändå.
Men, för hur länge?
*suck*

5 kommentarer:

Terese sa...

Hmmmm....vet inte vad jag ska säga mer än att jag tycker att han verkar vara en stor egoist när han beter sig på så vis! Du måste ju för sjutton få "leva" i ditt eget hem!

Kram Terese

Lillemor Elfgren sa...

Men, han får väl använda öronproppar som andra som blir tvungna att sova på dagarna får göra? Du måste ju få röra på dig... *kramar lite till*

hollywooddivan sa...

Jag tycker att du ska göra det du hade tänkt! Om han inte sovit under natten kommer han nu att sova som en stock!

Ibland är det t.om lugnare med en massa ljud (fast man kanske inte måste ha hårdrocks-konsert i vardagsrummet). :)

Stå på dig gumman, du behöver göra dessa saker.

Peter sa...

Jag håller med Linda.
Jag sover oftast bäst när det är lite ljud runt omkring. Älskar höra Catrin pyssla i bakgrunden när jag sover mitt på dagen.Det händer inte ofta att jag gör det men ibland har det blivit fel eller så är jag sjuk.
Hoppas dagen blev bra ändå.

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Usch, låter jobbigt. Jag brukar då väsnas när gubben sover och han klagar inte om jag inte börjar "prata" med honom :) vilket jag gör ibland bara för att jag vill "hehe"

Kram på dig!