Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

onsdag 9 december 2009

engagerad?

Njae, egentligen inte.
Träningen har jag tappat lusten för när jag bråkar så mycket med pojkvännen,
även om jag skulle behöva den för att komma bort.
Maten går åt skogen då jag knappt får spendera tid i köket för att göra middag
(idag blev det keso, grädde, frömüsli och faktiskt blåbärssylt. Dock den jag gjort själv.)
Fota går åt skogen, det är ju jobbigt att installera programen till kameran
då jag hellre ligger i sängen och surfar vid laptopen
(det är så lätt och behändigt) istället för att sitta vid monsterljuddatorn..
Tänkte installera Ubuntu på den här,
men lägenhetsletande/bostadsrättletande går före..

Träna hundarna/promenaderna går inte heller för sig riktigt..

Julbakandet blir knappt av heller, många ideer, men ingen plats att förvara dem.
Frysen e ju full..

* lussemuffins
* nötbräck (rebecca's kitchen)
* smörbollar
* energibollar ( dadelbas)
* vita tryffelbollar
* beskvier
* nougatkakor
* lakritsknäck
* knäck

dvs. blandat lchf och vanligt julgodis då jag lovat mig själv att få fuska.
Har 4x 200gr marabou choklad som legat i över 1 vecka i skåpet. ORÖRDA!
Hittade dem för 10 kr styck och kunde inte låta bli.
Men på lördag och den 24 får jag.
Har bett mamma att göra sitt bästa. =)
Ska dock komma ihåg att be att hon gör palt. Som jag vill äta på julafton!!!


Oh, well.. snart vet jag väl hur det går..

3 kommentarer:

Terese sa...

Kram gumman! Känner att du behöver en!

Peter sa...

Du ibland känns livet tufft och du verkar vara i en sådan period. Dock tycker jag att du fokuserar på bra saker och tar tag i det du kan förändra. Det är så man jobbar sig igenom de svåra tiderna. Efter regn kommer sol.
Någonstans säger mig att du inte kommer ha samma pojkvän så länge till.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

lakritsknäck! flott! lät supergott! här kommer en stor kram värme &energi från mig!

L.O.V.E