Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

onsdag 30 december 2009

ibland kan det överaska

Ja, igår hade jag tagit fram en bit kött, älg så klart, och hade tänkt laga mat..
Men biten var med ett ben och det var inte direkt filebitar. *hum hum*

Ena delen stektes och åts till middag igår och en del åt som lunch idag
Den delen blir även del av min middag idag för det blev över..

Recept: Kokt älgkött med blåmögelostsås

Koka en bit älgkött, gärna med ben i från 1 timme till 1½
Krydda med valfria kryddor, alt. en buljongtärning
Rör ihop en bit blåmögelost med en sked philadelphiaost och en skvätt grädde
Salta och Peppra lätt och koka tills det smält ihop.

Ät och njut!

Väldigt lätt att göra och tar egentligen ingen energi alls.

Idag blev det samma sak, fast med en halva avokado, en näve kräftskjärtar och en klick majonäs...

För nu är det ingen återvändo igen.. LCHF here I come.. =)

4 kommentarer:

Peter sa...

Lycka till

Suzan sa...

heja heja!!

Elin sa...

Jag köpte mina på lindex, typ aldrig vart in där :) Men det finns nästan exakt likadana på bubbleroom.se fast för ett dyrare pris. :)

MassageLotta sa...

Älg smakar fint !!