Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 21 december 2009

Skål med äppelglögg!!


Skåla för det som är bra idag/igår/imorgon!

* Jag har hunnit göra lite godsaker till julafton
* slått in julklappar
* Sett på bio- AVATAR (rekomenderas)
* skålar till James Cameron som gjort en sån bra film!
* skålar till blackbella som fyller år!
* skålar för ett suveränt "glögg"recept!
* för att sfbokhandeln hade "min" bok hemma!
* att min iPod är laddad ännu en gång.
* att mina föräldrar kommer ner över jul!(dvs imorgon!)
* att det är dan före dan före dan före doppareda'n
* att pojkvännen tog puffilishous på promenaden...
* Jag bakar lussemuffins! som e supergoda!
* Fortsätter baka julgodiset men rör det inte!
* Lönen e snart här och jag kan åter igen spara
(vilket inte gick av novemberlönen- julkapparna ni vet.. =)



Recept;

valfri mängd bra äppeljuice (tex Tropicana, alt billigare version)
1 kanelstång
liten bit pomeransskal
4-5 hela nejlikor
4-5 kryddpepparkorn
4 stora sultanrussin

värm på spisen och njud vid lagom värme..

Inga kommentarer: