Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 12 oktober 2009

En vanlig lat måndag

blir det efter en ganska ovanlig söndag med bloggträff i sumodräkter och svullande på god mat(lchf-mat bestående av kycklingfile, grillade grönsaker och beasås) och enormt mycket glass(väldigt o-lchf tyvärr) på detta ställe:
Fy! jag rapade, hade ont i magen, huvudet, spykänsla (som jag annars bara får när jag inte kan hålla kontrollen = när sockerberoendet tar över) Kunde inte göra ett skapandes vitten förutom att sitta vid datorn och se film.. ursch..

Måste bara visa en bild över glassbufféns tillbehör.  

Under dessa stod- chokladsås, jordgubbsås, karamellsås och saltlakritssås. Glassen i sig var rätt så isig mjukglass men det gick ner inte bara 1 skål, utan många skålar (kommer inte ihåg hur många faktiskt.. )

Detta är INTE min, smakade en liten tugga på ett sånt där rån, och gav sedan bort den. DEN VAR INTE GOD, tyckte jag.

Men det tyckte Suzan, som gjort iordning den här glassen.. =)
Lotta och Suz i stureplansplut!

Självklart kan Linda och jag inte vara sämre


(här kunde vi fortfarande stå upp utan att gnälla- dvs innan vi gick in genom dörrarna! Linda, jag och Suz, Lotta står bakom kameran)

Tack tjejer för att ni gjorde min söndag!

Inga kommentarer: