Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 23 oktober 2009

Hemligt- Biggest Looser 2.0

Tja så hemligt var de väl trots allt inte. 
Det är ju resultaten från Biggest Looser 2.0


Jag  tävlar i Biggest Loser 2.0 under hösten (reglerna finns här).  Från förra veckan har jag gått ner -0.2 kg . Motståndarlaget gick ner -0.6 kg och därmed har jag förlorat ännu en veckofinal! Jag får därför inga poäng och måste springa en straffrunda: 10 min uppvärmning, 10 min utanför bekvämlighetszon, 10 min max och 10 min nedvarvning! 
(I och med att jag inte har ett lag som tex Sara (träningglädje.se) och hennes lagkompis Koola K, så arbetar jag ensam och halverar därför mot"lagets" viktnedgång. 
Trots detta fixar jag inte viktmålet.)

Viktmässigt?
Startvikt: 70,8                         Motståndarlaget
Vecka 1 : - 1,9 kg                                              -1.0
vecka 2 : - 0,1 kg = straffrunda                     -0,96                    (straffrunda avklarad)
vecka 3: - 0,2 kg = straffrunda                      -0,92                      (Straffrunda avklarad)
vecka 4: + ?? = straffrunda (69.8)                 -0,88
vecka 5: - 1,2 kg 1 poäng!                               -0,84
vecka 6: ? = straffrunda                                   -0,8
vecka 7: +0,9 = straffrunda                            -0,76
Vecka 8: -0,3= straffrunda                             -0,72
Vecka 9 :? = straffrunda                                 -0,68
Vecka 10: +0,5= straffrunda                           -0,64
Vecka 11: -0,2 = straffrunda                          -0,6 

(Idag fredag låg vikten dock på 68,9(alltså minus 0,4kg) 
Tror jag vet vad det beror på.
På onsdagen åt jag köttfärs med sojafärs i.
Det ska jag inte göra igen!
För heeela torsdagen var min mage lite i vajsing. Alltså mycket toagående. 
Plus att mensen kom idag fredag.
Rent logiskt borde jag gå upp inför de, inte ner...
Så det e lite vajsing här. 

Jag är vääääldigt nyfiken på vad vikten kommer att ligga på nästa torsdag,
för nu har jag tagit nya tag i detta!
Det är ju trots allt mindre än 2 månader kvar!!!
Nu ska jag nå min målvikt!
Mamma kommer troligtvis ner till jul och
jag vill visa henne min nya starka kropp!

4 kommentarer:

Suzan sa...

straffrundorna ger bra motion iaf,.*pepp pepp*

Träningsglädje sa...

yey bra tänkt. och precis, straffrundorna hjälper en på vägen!! trevlig fredagskväll, nu kör vi! :)

frida sa...

Det är ändå en nedgång som du säger trots mens alltså får du en bra siffra nästa vecka. 1 kg /vecka är kanske ett för högt mål, inge roligt att bli besviken varje vecka trots nedgång men inte 1 kg?
Straffrundan för mig funkar som superbra avskräck :).

hollywooddivan sa...

Du måste väl ändå mena 68.9? :)

Tycker att du är duktig som är med i en utmaning i alla fall!