Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 23 oktober 2009

Inga ursäkter!


"Att gå på ursäkten att man hade inget val - den köper inte jag! Val - det har man alltid! Bara att komma på hur man gör ett bättre val av en sämre situation! Låt inte slumpen eller gamla vanor styra - bara att tänka nytt, tänka LCHF - alternativ finns det alltid!"

Saxat från LCHF Life!

Det är så rätt, varför satte jag i mig den där äckliga hamburgaren från Donken? Den var verkligen skitäcklig..  och svindyr!!!
Smakade ingenting, köttet kändes segt och brödet slängdes innan förpackningen ens hamnat på bordet. ursch, nej, nästa ggn ställer jag mig och gör min älskade äggröra igen. 
Mitt val  var urdåligt!
Jag skulle ha gjort äggröra. Men nu vet jag, ännu en gång!

Nu har mensen kommit, med allt vad det "ger". 
Den molnande värken i magen,
segheten på att röra mig överhuvudtaget,
det lilla suget på.. nånting annat! 
Men Chrille på gymmet hade rätt,
efter en timme i styrkerummet så var jag på topp igen!
Till viss del kan också en annan sak som jag ska berätta i ett annat inlägg.. 
Hemligt fram tills dess.... 


Inga kommentarer: