Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 17 oktober 2009

why why why?

Kan inte låta bli att jämföra mig själv lite med de andra som tränar. 
Egentligen inte viktmässigt, men just hur vi alla är formade.. 
Jag är ganska kort med mina 162 cm över jordens yta och med mina nuvarande 68-69 kg så är jag fortfarande överviktig. 
Träffar jag på kunder på jobbet som kommenterar att jag blivit så smal, så känner jag fortfarande pressen att jag inte har "normal BMI" och att jag fortfarande har för mycket massa på de här centimetrarna. 

Men jag mår bra. Jag har energi att träna, känner inte att det är jobbigt .. 
Körde mitt femte pass i veckan- BODYPUMP för Sussie, enormt peppande tjej som verkligen får mig att vilja förbättra, ta i liiite till och öka öka öka min träning. 
Jag gillar mitt nya gym! 
(2,5 på uppvärmningen, 5 på ben, 1,25 på bröst, 2,5 på biceps, 1,25 på triceps, )
Ja det e lågt, men jag har inte styrketränat på Skivstång/bodypump på  ca 1 år. 
Men många av rörelserna kändes för lätta. Nästa ggn blir det nog att höja.. =)

Att äta lchf för mig är inte att använda det som viktminskning,
för ärligt talat,
så har jag inte minskat speciellt mycket i vikt sedan jag började med lchf. 

Startvikten låg då på hela 72 kg, och de första 2-3 kilona var vatten som försvann.
Men trots att bara några kilon försvunnit
(förra vår/hösten låg ja nere på 65-66 men då tränade jag också mer)
så har jag inte givit upp och slutat äta lchf.
Varför?

Jo för att så mycket annat har blivit så mycket bättre.
Mitt sötsug, som annars kunde ta över mig totalt,
min mage som fes fes fes och stank hela tiden.
Mitt småätande som aldrig ritkigt tog slut.
Hungern som aldrig lade sig helt förren jag ätit 3 gånger så mycket
som jag egentligen tänkt mig från början.
ALLT detta försvann ..

Tappade lite kontroll efter sumobrottningen, åt glass glass glass. Mådde verkligen skit, rapade rapade och hade ont i huvudet, magen och kände att det inte var värt det.
Men visst, jag faller igen. 
Idag tog vi kebab(sallad för min del) och gick förbi ett bakeri som låg vägg i vägg.
Pojken gick in och jag kunde inte låta bli att följa med.
Ett wienerbröd, en bulle och en kladdkakebit följde med mig hem. (min "frossardag")
Bara för att påminna mig själv om att hålla mig till min egen valda väg.
Wienerbrödet var sprött, mjöligt och lite torrt.
Halva bullen lämnades, bara själva knuten i mitten försvann.
Och chokladkakan(lite kladd) var för hård, för torr, för sockrig, för .. mycket..
Nästan halva är lämnad..
Nej nu har jag ont i magen.

Det jag har lättast för med lchf är:
Att efter en slipp, ta mig upp på den smala vägen igen.
Det är så lätt att igen ta det goda lchf receptet och äta det till middag. 

3 kommentarer:

Suzan sa...

vad glad jag är att du gillar ditt nya gym!

kollat upp om du kan komma på bloggpumpen ännu? kram!

MassageLotta sa...

Vore kanonkul om du kunde komma på bloggpumpen.....och du, min mage ballade ur med glassfrosseriet med ska du veta.....
Kram

hollywooddivan sa...

Även fast du har lyckats gå ner så mycket verkar du (som jag) sitta kvar i dom negativa tankarna. Du är grym, glöm inte det.