Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

onsdag 7 oktober 2009

Konstiga vägar

Livet tar ibland.
Man vill någonting och så kommer situationer i livet som gör att man har möjlighet att förverkliga dem.
Men det blir inte glasklart förren man tänker igenom eller att det påpekas i någon form.
Jag har funderat länge, och då menar jag länge, på att köpa ett nytt träningskort.
Pojkvännen lade fram MittI Tyresötidningen så jag kunde läsa den.
Nej, men vad tror ni hade kommit dit?
En annons om ett Öppethus erbjudande på FlexGym.
Sweet, kunde iaf ta tiden och kolla ut utrymmet, och träningen.
Sedan stod jag där. Halv åtta på söndagkväll och kunde andas ut.

Avtalet var skrivet!

Igårkväll tog jag på mig ett par för stora mjukisbyxor och travade iväg till ett
SPINNINGPASS!
Sweet!
Iom att jag inte hade ringt och bokat plats så var det nästan att jag blev utan,
men jippie, någon hade hoppat av, och de som stod på kö dök inte upp. Wiiie!
Det var ett rätt tufft pass, med mycket stående - vilket jag orkade!
Vid 2 små tillfällen saktade ajg ner och satte mig, men upp igen och så igång.
Maten innan blev kesogröt med egengjord blåbärssylt- ja, lite socker i den!
Och 2 finncrisp med så tjockt lager smör som jag kunde förmå mig att äta.
En skiva ost på den också för att bryta smaken.. =)
Efter- hundpromenad, dusch och tonfiskburgare med Erik's sås och philadelphiastuvad spenat.
(blev tillräckligt till lunch idag! )

Dessutom bokade jag en tid på torsdag med PT Chrille (Christian Rosén)
om en instruktion i gymmet och lite sånt, sådant som man fick med i priset på kortet.
Nice!

Idag stack jag iväg till jobbet, 2 timmar för tidigt.
Känner mig trött, less men ändå på bra humör.
Jag ska orka, hinna och göra ett bra jobb.
Jag är glad och tacksam över att jag har ett jobb i dessa bistra tider.

2 kommentarer:

Terese sa...

Va duktig du e!
Syrran kom hit igår och hon har oxå tagit tag i kampen mot kilona och hela 5 kg har hon gått ner. Känner att jag verkligen måste ta tag i det jag med snart.

Lycka till nu med ditt spinnande :-)
Kram Terese

Hana_Caena sa...

Tack gumman!
Tänk positivt.. får du tag på en bok som heter the secret så läs den! den e guld värd i mina ögon!


Kram på dig!