Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 22 oktober 2009

Let's do the grapewine

Ojojoj.. Jag trodde att jag skulle skratta ihjäl mig. Jag kunde inte låta bli att skratta åt mig själv. Det såg förjävligt ut! Okordinerad bambi, eller en elefant kanske? För långa ben har jag INTE, tunn och smal är jag INTE.. och Elegant, tja, I wish.. 
Det var visserligen en bit in i passet Dance, min första gång på detta pass. 
Innan dess var det ett litet gäng tjejer som körde Step.
De såg verkligen ut att ta ut svängarna och kunna stegen utan och innan. 
Det var ett bra tag sedan (ca 4 år sen eller så) jag körde vare sig Step eller Aerobics,
så det skulle bli kul att se vad Dance passet gick ut på. 
Yay! Roligt! Mest åt mig själv, jag såg ut som en klumpig okorrdinerad elefant
bland dessa dansanta smala tjejer... 
Mot slutet av denna halvtimme så vågade även jag ta ut lite steg och klarade nästan hela upplägget. Otroligt. Nästa gång ( ja, det blir nog en nästa ggn) så ska det nog gå lite bättre. 
Fick veta att de har kört samma upplägg ett bra tag nu, så de har lärt sig nästan utan och innan hur de ska göra.. Goodie for me!

Pass Två- Spinning!
Jag och Dance-läraren var de enda som gick vidare till Spinningsalen för en timmes pass på cykel. 
Förra veckan körde jag samma pass och det gick hur bra som helst. 
Det var inte mycket sämre den här gången! Trots Dancepasset innan!
Det enda som kändes jobbigt var att knäna efter ca halva tiden ville ge upp lite granna. 
Tungt gick inte bra då- och Katarina gillar tunga backar.. eeik! 
Men lättade lite på skruven och cyklade vidare. 
Spinningskor e nog ett måste, för detta är tredje ggn jag kör ett helt pass med domningar i högerfoten. Skiiitjobbigt!
Det gäller dock att hitta ett par sköna till bra pris. De ska ju tydligen hålla för evigt.. =) 

Hört på gymmet-
Fattar du att vi klagar över att ha kört tunga benövningar,
du skulle ha sett tjejerna som körde Dancepass och direkt efter det spinning?!
Det e tufft. Hårda tjejer de där.. *mummel mummel*
 

De där tjejerna var jag och min spinninglärare! 

2 kommentarer:

hollywooddivan sa...

Du är en av dom smala tjejerna!

Och du är inte ensam om att fötterna domnar bort efter eller under spinningen, Åsa säger till mig att det är bra, för då slipper jag ju att tänka på dom ;) Sen domnar ju alltid arslet.

Hana_Caena sa...

ojoj, du ska se de andra.. smala som stickor hela högen. ok, lite mer normalt viktmässigt, men mycket längre än mig, vilket ser annorlunda ut.. =/
HAha, njae riktigt så tycker jag inte, de domnar men sticker hela tiden, så det nästan gör ont...
ändan har jag fått tillbaka.. hahaha